Het Labyrint

Het labyrint bestaat sinds vele duizenden jaren en is verspreid over de hele wereld.
Het is een tijdloos symbool voor de levensweg.
Ook is het labyrint een symbool voor de persoonlijke ontwikkeling, om in zelfkennis te groeien, om een levensfase te kunnen beëindigen en een nieuw leven te beginnen.

Het labyrint aan de Galgengoorweg in Vorden, is gemaakt in 2010, als teken van dank aan de aarde en de kosmos voor de wonderen, die de maker/eigenaar in de periode daarvoor heeft meegemaakt en nog steeds ervaart.
De assen van het labyrint zijn gericht naar de vier windstreken.
Door middel van stenen is symbolisch het begin van het (nauwe) geboortekanaal en de plaats van de conceptie aangegeven. Daar begint de levensweg.
Het pad wordt gevormd, door het uitgemaaide gras. De totale lengte, tot in de kern is + 250 meter. Het labyrint telt 5 cirkels.
In de kern is een rode beuk geplant. Deze boom symboliseert de verbinding tussen de aarde en de kosmos. In deze boom mag, na overleg, een klein voorwerp worden achtergelaten.
De kern, als plek voor bezinning, wordt omcirkeld door 7 stenen, die samen een spreuk dragen. Deze spreuk kan de basis zijn van verdere persoonlijke ontwikkeling. Een ontwikkeling, die plaatsvindt tijdens het lopen van het levenspad, om uiteindelijk, via het geboortekanaal, “weder-geboren” terug te komen.

Het lopen van het labyrint op blote voeten, is een zeer bijzondere ervaring.

Het labyrint is, het liefst na afspraak, gratis te bezoeken. Een vrijwillige bijdrage (als “maaigeld”) wordt erg op prijs gesteld.

Voor afspraken graag contact opnemen met:

Gosse T.Terpstra (Reiki Master)

Galgengoorweg 11

7251 JC  VORDEN

E-mail: G.T.Terpstra@kpnmail.nl

Je paadje maakt een bocht
En jij loopt mee
Laat achter wat is geweest
Met mooie herinneringen
En stap fier en blij