14 juni 2017 – Wichelroedelopen

Dit was de laatste avond van seizoen 2016-2017.

Zoals het ondertussen een traditie is geworden gaan we in juni “op locatie”. Dit keer weer op het landgoed Hulsevoort in Beltrum. We werden hartelijk ontvangen door Marian Klein Gebbinck. Zij zorgde voor de koffie en thee met daarbij iets lekkers.

Ook wachtte Theo Wierdsma ons op om samen met zijn zoon Justin de avond te leiden.

Thema was Wichelroedelopen. Aangezien op het landgoed diverse aardstralen, een waterbron en leylijnen zich bevinden is dit een Eldorado voor wichelroedelopers. Theo had zijn pinkstervakantie opgeofferd om wichelroedes van koper te maken zodat iedereen op deze avond er één had.

Na een introductie door Theo over de diverse vormen van wichelroedes , te meten objecten en lijnenspel werd de groep in tweeën gedeeld. In het begin was de groep nog compleet maar gaandeweg verspreide men zich over het terrein. dit leverde een mooi gezicht op waarbij iedereen bezig was met zijn/haar eigen wichelroede. Men ging op in de (soms ongecontroleerde) bewegingen van de koperen pinnen. Dit gebeurde bij iedereen met diverse hilarische momenten tot gevolg.

Yvonne heeft gaandeweg de avond diverse mooie foto’s genomen en die zijn te vinden onder Foto’s.

Zo rond 22:00 uur was het weer verzamelen voor een 2e kop koffie of thee en sloot Theo gaandeweg de avond af.

We kijken met tevredenheid terug op een mooie avond ja zelfs een heel mooi seizoen met zeer gevarieerde onderwerpen. Ook het nieuwe programma is nagenoeg gereed en wordt in september weer gepresenteerd. Een voorproefje kunt u alvast vinden op deze website onder programma.

Het bestuur wenst iedereen een prettige vakantie toe en we verheugen ons op de volgende ontmoeting in september.